3

aleya sofia and her new life

Published at 9:10 PM in

aleya sofia before surgery with an expensive shoes she ever had.


aleya sofia after surgery.
laying on the bed all the time watching upin and ipin
again..and again..and again until Acik going to school.


Ini adalah kisah si kecil bernama Aleya Sofia. Beliau bukan mangsa bayi buangan seperti yang sedang banyak berlaku sekarang kerana beliau masih punya papa dan mama. Beliau lahir sempurna sehingga beberapa bulan tatkala nenek mengesan wujudnya sesuatu yang ganjil berlaku pada kaki beliau. Selang beberapa bulan sehingga beliau mencecah usia 15bulan *agak-agak* sinaran X *baca=xray* mengesan kewujudan apa yang Acik namakan sebagai patah tumbuh hilang berganti. Oh, tidak! Tulang kaki beliau tidak berada di posisi yang tepat di dalam tulang pelvis.

Beliau akan berkeadaan seperti ini sehingga Ogos 2010. Satu jangka masa yang lama memerlukan kesabaran dan ketabahan melayan karenah si kecil Aleya Sofia. Jadikan Acik tabah mengharungi hari-hari mendukung Aleya, mengajar berjalan, melayan Upin Ipin sehingga tamat, membaca buku sehingga bosan, bermain beruang *baca=bear* sehingga lunyai dan lain-lain kejadian sewaktu ketiadaan Papa dan Mama bekerja.

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

Post Details

3 Response to aleya sofia and her new life

April 14, 2010 at 10:00 PM

aduh.. kite yg besa ni pun tak tahan sakit.. tabahnya aleya sofia.. moga ad hikmah disebalik sume ni.. syafakillah.. makciknye pun terus tabah ye? :)

April 15, 2010 at 10:29 PM

Asma' Ahmad,
ya! virus demam melanda beliau kini. karenahnya semakin mencabar akal dan hati. mak cik perlu terus tabah. doakan ya!

April 16, 2010 at 7:00 PM

siannye bliau..tulang kakinye tak terletak pada tulang pelvis? die da pandai jalan kan? huhuh xpe2...sabo ye bibi uyul..