22

episod 11: bulan gembira.yey~!

Published at 1:16 AM in


Ogos menjelma sudah. Masuk bulan keempat Acik menjadi penunggu setia rumah ini. Kali ini hidup kian terisi dengan esak tangis si cumil, Amila Sofia. Ogos yang datang juga membawa warna-warna gembira menjadikan suasana kehidupan kian berseri dan ceria.

Acik memulakan hari pertama di bulan Ogos dengan menerima upah tidak seberapa hasil kelas tusyen kepada anak2 buah seramai 6 orang. Alhamdulillah~ Tambah ceria, ada juga habuan berkat kesabaran menjaga Aleya yang semakin lincah dan aktif. Alhamdulillah~ OH..ada lagi berita gembira, menerima sepucuk surat panggilan temuduga yang bakal dihadapi tak lama lagi. Gembiranya hati!! Tanda ceritera ini bakal berpenghujung tak lama lagi. Oh!

Acik puas hari ini. Walaupun tidak dapat bekerja di mana2 syarikat apatah lagi mana2 company, Acik ternyata mampu menjana pendapatan sendiri. Untung lagi, tidak perlu mengusutkan fikiran dengan kesesakan lalulintas ke tempat kerja
, duet poket untuk breakfast dan lunch apatah lagi tol dan minyak! Ada hikmah semua kejadian dan Acik bersyukur dengannya. Alhamdulillah~. Mari menyanyi lagu Alhamdullillah by Too Phat.

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

Post Details

22 Response to episod 11: bulan gembira.yey~!

August 5, 2009 at 2:33 AM

berita gembira juga untuk kita yg membaca entry ini!!!!
Acik|uyul kene la blanje sbb da dpt gaji...hehehehe...*wink wink*

August 5, 2009 at 8:16 AM

tahniah2..nanti turun utm..boleyla sy mengePAW anda..

August 5, 2009 at 10:08 AM

nuruddin | Ray,
bagus2!! marilah bergembira bersama2..dan kenapa harus membelanje??tak logik dek akal.hurm~

cikwana,
mengePAW? tiada pulak perkataan bahasa melayu yang saya carik dalam kamus memberi makne kepada perkataan berkenaan :D

August 5, 2009 at 1:14 PM

saye tau mengapa kamu tak mengerti istiLah terseBUt..
ini adaLah kerAna anda tiDak pernah diPAW..anda serIngKali hnYa suKe PAW org..hahahaha...

p/s: pau=sejenis kuih..sedap wat sarapan

ain comeyl
August 7, 2009 at 5:42 PM

bahagia dan ceria nye acik|uyul di bln ogos ni..bagus2!
aku juga tumpang gumbira menandakan ada sesuatu yang baik akan berlaku..
yabeda bedu..

August 7, 2009 at 8:19 PM

yeah..kite tunggu n lihat saje~

August 7, 2009 at 10:24 PM

ain comeyl,
(masih berfikir)
doala yang baek2 saja akan berlaku yea uhuk2~!

cikwana,
hahahaha..saya lucu membaca komen dari kamu
:D

August 9, 2009 at 6:37 PM

ain comeyl,
saya masih membaca berUlang2 kali komen saya..
namun hingga kini..bibit2 luCu yg anda nyatakan tetap tak ku kenalpasti...hukhukhu...

ain comeyl
August 10, 2009 at 1:52 PM

ape ayat cik wana ni..
ain comeyl xpaham la..

bukan ke acik|uyul yg gelakkan komen ko..haha
ala..biasala acik|uyul tu banyak urat geli..
tu yg dia asek gelak sorang2 jer..

August 10, 2009 at 3:06 PM

cik uyul...
jumpa ujung minggu ni kat utm yer...hee

August 10, 2009 at 6:25 PM

ain comeyl,
(please. stop it)
aku pon tak paham ayat wana tuh hahaha
ko macam tak sabar je nak jumpe aku ek??
;p

August 11, 2009 at 12:27 PM

haha..
erm..bukan xsaba sebenarnye..
tunggu ko blanje je nih..
ko kan da dapat gaji..hihi

oh yap..ko nak stay mane datang utm nanti?
da cari bilik da?

August 11, 2009 at 4:33 PM

hahhaa...
baru perasan..
ayat tu salah tuju..

August 11, 2009 at 6:49 PM

ain comeyl,
aku takde duet ain. abeh g beli banju ntok konvo huhu~

aku duk bilik ko la.
tu pon klu ko bagi. kalu tak, aku duk bilik nuruddin je :D

August 11, 2009 at 7:01 PM

ohooo...bole2...nnt halau kebar keluar... :P

August 12, 2009 at 8:45 AM

ko nak duk bilik nurudin?
jgn marahla kalau nurudin yg duk bilik ain...
hahahhaaa

August 12, 2009 at 9:45 AM

cikwana,
nuruddin duk bilik dia la ngan saye
rumet beliau bernama kebar tuh terpaksa la kuar.
memberi laluan kepada yang layak jadik rumet
hahahahah
:D

August 13, 2009 at 8:27 AM

erm...
dedua pon same..
kene kawen cepat nih..

August 13, 2009 at 1:31 PM

jap lg ko bkl menempuh alam pekerjaan..
kuatkan semangat..
sememangnye sgt mencabar..hehe

August 21, 2009 at 2:23 AM

omaigod. what happen with that conversation. buat buat tak paham. tsk T.T

August 21, 2009 at 2:28 AM

tahape2 ntah paten neh.... :P

August 21, 2009 at 9:45 AM

cikwana,
memang nak kawen cepat. ngah wat persiapan la neh hehe

wanyie,
yea. tak sabar nak meninggalkan alam pengangguran. hopefully, cepat la berlalu.

fatin nazihah ashari,
teruskan ketidakfahaman tersebut. ia hanya gurauan semata :D

nuruddin | Ray,
"hape2 la paten neh"
('_')v