8

episod 10: angguk-angguk, geleng-geleng

Published at 11:56 PM in

"Akan tiba juga waktu yang kamu nantikan satu hari nanti. Sabarlah hati", pujuk Acik pada diri sendiri. Hati Acik bukannya gusar . Jauh sekali bimbang dan risau tetapi pesanan ringkas yang Acik terima dari rakan2 yang prihatin mengundang gundah sekali-sekala. Tarikh keramat bagi bakal guru yang akan menghadapi keletah dan ragam pelajar apabila diterima masuk ke dalam profesion perguruan bermula sudah. Satu siri temuduga sedang berlansung dengan maha hebatnya di selatan juga timur tanah air. Tanah kelahiran Acik, bumi Selangor? Masih sunyi dari sebarang cerita dan perkhabaran.


Kak Wahida
Hari pertama (pagi):
"Nurul tau tak, Ekin da dapat panggilan interview. Nurul dapat tak?"
(mengeleng-geleng kepala)
Hari pertama (petang):
"Nurul telefon nombor 0355****** untuk semak status Nurul. Ramai dah tau nih"
(mengangguk-angguk kepala)

Hari kedua:
"Nurul, da tepon da? Macam ne?"
(menggeleng-geleng kepala)

Hari ketiga:
"Nurul, da tepon blom? Kalu da tepon bagitau tau. Akak nak tau"
(masih.mengeleng-geleng kepala)




Macam angguk & geleng. OH!



Ain
Hari pertama:
"Rumet, ko tau tak bila ko interview?? Aku 5hb8 09"
(mengeleng-geleng kepala)

Hari kedua:
"Ko dapat surat temuduga blom??"
(mengeleng-geleng kepala)

Hari seterusnya:
"Ko da tepon KPM?? Tanye la.."
(menggeleng-geleng kepala)

Hari seterus & seterusnya:
" Aku dengar cite, budak Selangor kene interbiu kat tempat laen macam Negeri Sembilan ke Melaka ke"
(masih.mengeleng-geleng kepala)


OH..sampai hari ini masih banyak gelengan dari anggukan. Acik malaskah mengambil pusing masa depan sendiri?? TIDAK!! Tentu saja TIDAK!! Tetapi hati yakin, ada ruang masa dan ketika, ia pasti datang juga. Tak perlu khuatir kerana Acik kan di bawah tajaannya (senyum dalam sumbing).


p/s: Kak Wahida, Ain, Wana, Firdaus, Shahrul, Nisa..rakan 2 yang prihatin, TERIMA KASIH! Rakan seperti ini yang sukar dicari ganti.

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

Post Details

8 Response to episod 10: angguk-angguk, geleng-geleng

July 28, 2009 at 2:06 PM

tunggu je..memang selangor blom dipanggil lagi..
penemuduGa g johor dulu..pastu mereka ramai2 berkonvoi ke selangor darul ehsan..

Anonymous
July 28, 2009 at 3:14 PM

cik uyul,
cik nisa ni pon lom dapat surat interview lagi.sepatutnyer cik nisa ah lagi riso sebab cik nisa bukan di bawah tajaannya...tapi cik nisa ikot cakap ibu cik nisa.ibu cik nisa kater...setelkan urusan konvo dulu.he~

July 28, 2009 at 7:38 PM

cikwana,
saya maseh di sini. menunggu dan terus menunggu
T_T

cik nisa,
baek! saya insof da~

ain comeyl
July 29, 2009 at 8:03 PM

hihi..takpe2 rumet..
akan sampai masa nye jua..
aku pun xsaba gk nk tunggu ko posting..
sebab nanti aku nkmintak blanja..yahoo!

July 30, 2009 at 2:42 PM

ain comeyl,
(konpius)
berita terbaru..name aku takde dalam senarai. pagi tadi baru tepon
T_T

July 31, 2009 at 11:45 AM

kenapa konpius ngan ain comeyl?
cian ain comeyl..hihihihi

yeke rumet? xpe2..jgn lara,jgn isau eyh..huhu
nanti akan dapat jugak..xpelah lambat skit eyh..
xpe2..aku tunggu sampai ko posting utk blanja aku..(",)

July 31, 2009 at 5:48 PM

ain comeyl,
(konpius lagik)
berita paling baru, aku tepon kpm
mereka brekata temuduga bakal diadakan di kg gelam.

ko ingat tak kita g singapore?? atau lagu uniknya singapura??
oh..uniknya..uniknya..uniknya..singapura~~!
hehe

August 4, 2009 at 6:09 PM

sudah..
jgn dikonpius lagi ngan ain comeyl..=p

aku dgr ko interbiu 6hb kan skali ngan nisa?
yeye!! ujung tahun ni aku nk tuntut korang blanja aku..hua3

eleh..nk interbiu kg gelam singapore?haha
bukan ko interbiu kt melaka je ke?
dan ko nak stay umah nisa dan pegi interbiu skali ngan nisa..hua3

aiyo..acik uyul..acik uyul..