7

ramlee awang murshid collection

Published at 7:16 PM in

All readers,
Pernah baca buku2 o lebey tepat lagi novel tulisan Ramlee Awang Murshid?? Pada yang da ba
ca mesti setuju kalu aku katakan tulisan beliaw sangat menarek dan berkesan menyentuh hati dan sanubari pembaca. I think, bukan perempuan saja..lelaki pon bley membaca buku2 karya beliaw. Aku takla punya keseluruhan hasil tangan beliaw tapi aku suke je kalu dapat kumpulkan semua novel beliaw! Awalnya aku ketemu dengan tulisan nih masa aku mule membaca novel beliaw bertajuk "Tombiruo" dan aku terus tertarik. Immpressive juga mula2 sbb ia hasil buah tangan daripada seorang lelaki yang kita tahu dunia nih lebey banyak dimonopoli penulis wanita. A long time ago..aku pon pernah bercita2 nak menjadi penulis buku tapi nak wat macam ne impian tak kesampaian kot.

Berbalik pada yang aku ingin sampaikan, j
ust love to share with all readers..antara novel tulisan beliaw yang aku miliki adalah "Satu Janji", "Bagaikan Puteri", "Hatiku di Harajuku" dan "Rahsia Perindu" tapi novel lain yang aku tak miliki but i've been read termasuklah "Rangga", "Tombiruo 1 & 2", "Mandatori" dan "Semangat Hutan". Ada banyak lagi karya terbaru beliaw~



karya Ramlee Awang Murshid yang aku ada skrg nih

Kepada siapa2 yang belom membaca a
pa lagik memiliki karya beliaw, BACALAH! Sangat menarek dijadikan sebagai bahan bacaan waktu senggang. Aku sekarang sedang berusaha mengumpul kembali semua koleksi beliaw..dahulu sehinggi kini. Cume takde duet je nak beli..but one day, tak mustahil aku dapat memiliki keseluruhan novel beliaw. Nantikan review aku tentang setiap novel beliaw..akan datang~

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

Post Details

7 Response to ramlee awang murshid collection

July 5, 2009 at 11:06 PM

tak penah..
lagipon macam tak suke baca novel..
lama sangat nak abis..
huhuh

July 5, 2009 at 11:41 PM

haih cik wana...
nak menjadi guru pendidik anak bangsa, kene la rajen membace...nanti nak suruh anak murid bace buku KOMSAS, mesti anak murid xmo dgr sbb cikgunye sendiri malas membace...har har... :p

July 6, 2009 at 12:09 AM

cikwana,
aku cadangkan ko bace novel Satu Janji dulu. sangat menarek.nanti aku wat review ye supaya ko bace ek.lagipon, ble isi masa terluang di umah huhu~

nuruddin | Ray,
cikwanabukan tak rajen bace..dia suke je membaca..tapi majalah hiburan la ngan majalah Wanita. kan cikwana??? hihi

July 6, 2009 at 7:55 AM

dah lama xbaca novel...huhuhu

buku yg dok baca skrang pun..buku yg lebih 'berat'...

July 6, 2009 at 10:37 AM

Mohd Naim,
wah..kagumnya!! tapi tak salah spend masa dengan buku berbentuk fiksyen sikit..lebey ringan dan relaks (",)

July 6, 2009 at 11:01 PM

kalau bace kamus dewan lagi berat...haha... :p

July 7, 2009 at 12:12 AM

nuruddin | Ray,
kamu kan suke bace kamus dewan. teruskan usaha yea!