9

episod 9: jangan menangis, kawan

Published at 8:13 PM in

Julai 2009 bakal melabuhkan tirainya. Pejam celik, Acik semakin lama menghitung hari menghabiskan saki-baki hidup sebagai penganggur. Rasanya, ada gembira dalam duka . Ada tawa dalam tangisan . Ada pahit dalam manis. Ada cuka dalam madu. Segala rasa bercampur baur membentuk satu resepi kehidupan yang banyak mengajar bahawa dunia ini hanya pinjaman.

OH..jangan menangis, kawan..

Buat Wanie yang baru sahaja melangsungkan majlis pertunangannya dengan jejaka idaman beliaw, Fauzi kah namanya?? (tidak pernah diperkenalkan kepada rakan baeknya ini. huh! ) Acik adalah orang yang paling gembira dengan ikatan yang diharapkan kekal hingga pernikahan seterusnya ke akhirat nanti. Perkenalkan, Wanie kawan Acik sedari 5 tahun sehingga SPM berakhir sebelum masing2 membawa haluan ke matrik berlainan. Tempoh yang lama menyebabkan Acik sememangnya senang dengan segala tingkah dan gayanya. Pertama kali diperkhabarkan berita ini, Acik semacam atau lebih tepat, terlalu-lalu GEMBIRA!! Pada semua ingin dikhabarkan!! Namun, apakan daya, "Huda, simpan rahsia ni dulu yea" . (Satu masa nanti Acik pasti akan menulis tentang beliau. hurm..)

Meraikan hari gembira bersama. Rindu pada kalian suda


OH..jangan menangis, kawan..
Kepada yang serabut dan rungsing dengan bebanan tugasan di tahun akhir sebagai mahasiswa. Acik sedar, bukan mudah menjalani kehidupan di tahap itu kerana Acik sendiri pernah mengalaminya . Namun, bebanan tugas bukanlah faktor untuk merasa tertekan sebaliknya dijadikan satu cabaran dalam mencari keseronokan mengejar cita2 dan ilmu. Sungguh! Acik cemburu pada kawan2 yang masih berada di bangku universiti . Sibuk dengan kuiz. Timbunan tugasan. Ulangkaji pelajaran. Latihan tutorial. Kenangan itu sangat berharga. Alangkah bagusnya~!



Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

Post Details

9 Response to episod 9: jangan menangis, kawan

July 27, 2009 at 1:26 AM

Tukar tempat nak???
Ye ye je rindu ngan bebanan tugasan dan kuiz...hehehee...kat sini separuh mati da tau.. :P

July 27, 2009 at 8:10 AM

chantek tudung...
hehheee

July 27, 2009 at 8:18 AM

tunang ? achik bila lagi ?

cemburu dgn kawan yg masih di universiti ? mereka lagi cemburukan achik...xpayah buat menda yg mengarut2 tu lagi...huhuhu!!

July 27, 2009 at 1:29 PM

now,tggu mjlis huda lak..
hehe

July 27, 2009 at 4:39 PM

nuruddin | Ray,
memang beria2 rindukan kerja di kala lapang bak penganggur. juga rindukan suasana belajar. nape la tak sambung belaja. adush~!

cikwana,
terima kaseh (^_^)
pemberian dari mak yang berziarah ke tanah haram tak lama dahulu hihi

Mohd Naim,
iye..oh! akan tiba masanya nanti. tunggu sahaja (",)
tak mengarut pon sbb maseh suke ntok belaja..
(maseh lagik rindukan belaja)

lionteen,
oh? insyallah!
mungkin setelah wanie menimang cahayamata??
huhu

July 27, 2009 at 10:49 PM

uyul...~~~~~
rindu kamu...
kat cnie gak kiter jumpe!!
ri tu jumpe dh blog uyul yg lame..
tp tgk cm hidup x hidup jer..huhuhu...
rjn2 la sggah blog husna..=)

July 27, 2009 at 11:44 PM

HuSna aNaK EnCiK aZaHaR,
hihi..lame betol tak jumpe. dari tingkatan 3 kat hishamuddin ;p
blog tuh da expired
tak gune da demi kesejahteraan alam semulajadi
hihihi~
selalu singgah da blog kamu (",)

August 21, 2009 at 9:10 PM

ri tuh da kenalkan cume terlambat ckit..ampun !! hehe
cik uyul plak bile nk kenalkan Mr R kat saye?hehe

August 21, 2009 at 10:49 PM

wanyie,
apa kate kamu minta Mr R kenalkan diri sendirik? ide yang bagus lagi bernas :D